کاپشن کوهنوردی استوک

اگر قصد خرید کاپشن کوهنوردی استوک را دارید ، یا به دنبال کاپشن کوه ارزان قیمت هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید
کاپشن کوهنوردی یکی از اجزا اصلی و ضروری لوازم کوه است .با گسترش اینترنت و ارسال پستی دیگر نیاز نیست که مسافت های زیادی را برای خرید لوازم ضروری استوک به شهرهای زاهدان یا مهاباد بپیماییم. قبل از خرید لوازم استوک کوه باید در مورد کاربردها و خصوصیات آنها اطلاع داشته باشیم تا بتوانیم هر کالایی را در شرایط مناسب آن به کار ببریم. هر کالا در کمپانی های بزرگ برای شرایط آب و هوایی خاصی تولید می شود ، پس مخصوصا در خرید اینترنتی باید دقت بیشتری بکنیم تا هزینه پرداختی مان درست خرج شود.
با افزایش قیمت دلار تجهیزات کوهنوردی و کمپینگ نو ، قیمت بالا پیدا کردند، به این دلیل تقاضا برای خرید کالا استوک بیشتر از قبل شده است و کوهنوردان و طبیعت گردان ترجیح می دهند که لوازم کوهنوردی، کمپینگ ،شکار و طبیعت گردی خودشان را از پیج و سایت های فروشگاهی استوک بخرند.استوک ، تاناکورا و دست دوم در این مقاله به یک معنی استفاده شدند ولی در واقعیت تفاوت هایی با هم دارند که در مقاله قبلی به آن اشاره شده است.

استوک چیست ؟


در ادامه انواع لوازم استوک کوهنوردی را همراه ویژگی ،کاربرد ، مزایا و معایب آن معرفی می کنیم

کاپشن پرسنگین کوهنوردی استوک
این نوع کاپشن های استوک ،حجم و وزن بیشتری دارند ، با این حال از کاپشن های مشابه خود ، سبکتر هستند و از لحاظ گرمایش قوی ترینند. این نوع کاپشن های استوک معمولا زیپ کمتری دارند.کاپشن پر سنگین معمولا به دو دسته تقسیم می شوند:
یک مدل برای کار در شرایط بسیار سرد طراحی شدن که جنس رویه بسیار محکم ، جیب زیاد ومعمولا در کلاهشان خز دارند
مدل دوم کاپشن کوهنوردی هستند که جنس رویه لطیف تری دارند.در این مدل کاپشن پر، قسمت تقسیم کننده پر بیشتر است.
کاپشن های پر شستشو سختی دارند ،برای شستشو این کاپشن ها توصیه میشود که به خشک شویی های معتبر سپرده بشوند ، خشک شدن این کاپشن ها زمان زیادی می برد.بعد از شستشو باید با روش خاصی تراکم پر را به حالت ایده آل رساند.قبل از شستشو اتیکت داخلی کاپشن که توضیح دهنده نحوه شستشو هست را حتمی بخوانید.
در حین خرید کاپشن پر استوک ، به زنده بودن پر باید توجه کرد ، پر زنده بعد از فشار دادن و متراکم شدن ، به حالت اولیه خودش برمی گردد و اصطلاحا پف می کند. بعضی از کاپشن استوک پر ضد آب هستند و بعضی هایشان برای حفظ خاصیت تنفسی ، ضدآب نیستند.
کاپشن های پر استوک چون تخصصی برای کوه استفاده می شوند ،مناسب تمام فصول سال هستند ، حتی در فصل تابستان برای صعود به قله دماوند و سبلان استفاده می شوند . در حین خرید به سایز کاپشن پر استوک دقت کنید ،چون به هیچ وجه خیاط نمیتواند آن هارا تنگ کند ،اگر استر داخلی کاپشن دست کاری شود ، باعث پر ریزی کاپشن می شود
انواع پر ها را میتوان به پر اردک، غاز و حتی مرغی اشاره کرد. که از کُرک و پَر در لایه استر تشکیل شده اند
معایب کاپشن پر سنگین فقط میشود به نایاب بودن و عدم تغییر سایز آنها اشاره کرد، همچنین در استفاده در طبیعت باید بسیار مراقب بود ممکن است مقدار نسبتاً زیادی از پَرها بعد از پارگی‌ کاپشن از دست بروند

کاپشن پر سبک کوهنوردی استوک
همانطور که از اسم این کاپشن ها معلوم است ، وزن بسیار سبکی در حدود 300-400 گرم دارند ، بسیار کم حجم هستند و در کوله بسیار راحت جا میگیرند .میتوان آنها را در شرایط هوای معمولی به صورت تکی پوشید و در شرایط سرد زیر کاپشن پوشید.
از لحاظ امکانات ، امکانات و زیپ های کمی دارند ، معمولا کلاه ندارند. در حین خرید کاپشن پر استوک ، به زنده بودن پر باید توجه کرد ، پر زنده بعد از فشار دادن و متراکم کردن ، به حالت اولیه خودش برمیگرده و اصطلاحا پف میکند. بعضی از کاپشن استوک پر ضد آب هستند و بعضی هاشون برای حفظ خاصیت تنفسی ، ضدآب نیستند.
بیشتر فصل های سال میتوان این کاپشن های پر سبک را پوشید.در حین خرید بسیار دقت کنید که زدگی نداشته باشند.

کاپشن گرتکس استوک
اصطلاح گرتکس یا گورتکس از پارچه خاصی گرفته شده است که ویژگی های زیر را دارد:
پارچه‌ گرتکس، پارچه ‌ای مقاوم در برابر باران، باد، سرما، برف است. این پارچه دارای چند لایه با قابلیت آب‌بندی درزها و منافذ است که کاملا ضدآب، ضدباد و مقاوم در برابر کولاک می‌باشد و این پارچه قابلیت تنفس بسیار بالایی دارد.به طور خلاصه میتوان گفت قطرات مایع آب به داخل پارچه نمی رود ولی بخار آب از داخل کاپشن به بیرون می رود.
معمولا در استوک فروشی ها ، کاپشن های استوکی که ویژگی های ضدآب ، ضدباد و خاصیت تنفسی را همزمان با هم دارند ، را گرتکس میگویند.این کاپشن ها امکانات زیادی دارند مثل زیپ زیر بغل ، کلیه بند ،دستمال عینک ، جیب های متنوع ،گیره عینک ،گتر پایین کمر و سرآستین و…
کاپشن استوک گرتکس برای اسکی و کوه طراحی شدن ، معمولا طرح های زیبا و رنگ های شادی دارند.بیشتر برای فصل های سرد سال استفاده می شوند. معایب این کاپشن ها اینکه به دلیل طرحای اسپرتی که دارند معمولا برای استفاده داخل شهری نمیتوان از آنها استفاده کرد
چند مدل کاپشن گرتکس استوک داریم:مدل که تک لایه هستند ، مدلی که داخلشان الیاف هست ، مدلی که داخلشون پلار هست.کاپشن استوک گرتکس ، شستشو و خشک شدن راحتی دارند، اگر عیب و یا زدگی داشته باشند تقریبا به راحتی قابل تعمیر هستند.

کاپشن دوپوش کوهنوردی استوک
این مدل کاپشن ها جوری ساخته شده اند که دو عدد کاپشن روی هم پوشیده می شوند، معمولا یک پلار کامل در زیر است و یک کاپشن با رویه ضدآب محکم در پوش بیرونی قرار دارد.هر دو پوش به وسیله زیپ و دکمه به هم متصل می شوند.
در خرید کاپشن دوپوش کوهنوردی استوک ،به این نکته باید دقت کنیم که اندازه پوش داخلی ، در مولفه زیر بغل تا زیر بغل و اندازه کمر کوچکتر از پوش بیرونی هست ، به این معنی که اندازه پوش داخلی را برای خرید باید مدنظر داشته باشید.

وینداستاپر استوک
اصطلاح وینداستاپر بیشتر در شرق کشور رایج هست و در سمت غرب به این نوع کاپشن ها شیلد یا شلد میگویند، معمولا جنس وینداستاپرهای تاناکورا از پلی استر بوده و ویژگی خاص این نوع کاپشن های استوک به پرکاربرد بودن اون ها میشه اشاره کرد یعنی هم برای کوه و هم برای مصارف شهری-روزمره استفاده می شوند.اصطلاحا دم دستی خوبی هستند.نسبت به نمونه های مشابه قیمت مناسبی و آپشن های مختلفی دارند.
چند مدل وینداستاپر بر اساس جنس داخلی آنها داریم ،یک مدل پلار درشت دارند ، یک مدل پلارریز (میکروپلار) دارند، یک مدل هم بدون پلار که بسیار سبک هستند.درصد خیلی بالایی از وینداستاپرها ، ضدآب و ضدباد هستند و گتر پایین کمر دارند.
تعمیر وینداستاپر کوهنوردی استوک بسیار راحت هست .شستشو و اتو سریع و ساده ای دارند.خیاط خیلی راحت میتونه وینداستاپر را برای شما تنگ و کوتاه کند.بیشتر وینداستاپر استوک به سفارش شرکت های خدماتی و مهندسی در کمپانی های بزرگ دنیا تولید می شوند.
معایب این نوع کاپشن های استوک این است که برای شرایط سرد کارایی ندارند.

به امید خدا در مقاله های بعدی ، در مورد موارد زیرهم توضیح می دهیم:
*کقش کوهنوردی استوک (ساق دار و بدون ساق )
*کتونی استوک (داخل شهری)
*بادگیر کوهنوردی استوک ( سبک و دولایه)
*انواع لباس کوهنوردی استوک ( تابستانه و سه فصل و زمستانه)
*شلوار کوهنوردی استوک (تابستانه و سه فصل و زمستانه )
*کوله استوک ( کوهنوردی ، طبیعت گردی و دوچرخه سواری )

برای اطلاعات بیشتر و سفارش کالا همراه پیج اینستاگرام ما به آدرس iranstock.ir باشید.
شماره تماس : 09150575797

اگر میخواید بدانید لوازم استوک از کجا می آیند؟ چرا این نام نامیده می شوند؟ مقاله قبلی سایت را مطالعه کنید :

استوک چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *