کفش کوهنوردی استوک و کتونی استوک

کفش کوهنوردی استوک

کفش کوهنوردی استوک از مهمترین وسایل ضروری برای کوهنوردی می باشد.شما برای خرید کفش کوه باید کفشی را انتخاب کنید که برای سایزپایتان در سربالایی و سرپایینی کوه ،بسیار راحت باشد.کفش کوه پا شما را از خطرات احتمالی مانند صخره های تیز، خار ،پیچ خوردن پا ، سرمازدگی محافظت می کند.همچنین جوری طراحی شده است که در زمین های سر نلغزد.

در خرید کفش کوهنوردی استوک باید به چند نکته توجه کرد:

اول از همه باید تاریخ انقضای کفش بررسی شود.بعد از گذشت چند سال از تولید کفش کوهنوردی استوک، چسب های آن باز می شود ، رویه کفش کیفیت خود را از دست می دهد و بندهای کفش استحکام قبل را ندارد.متاسفانه در زمان بسته بندی در کشورهای خارجی ، تاریخ انقضا کفش ها را پاک می کنند.

دوم اینکه قسمت مابین کف کفش و رویه کفش استوک را باید به دقت بررسی کرد.متاسفانه در کشور پاکستان که محل بسته بندی این اجناس است ، افرادی مابین کف و رویه (کفش های مشکل دار) را با چسب نامناسب (مثل چسب 1.2.3) میچسبانند.این کفش های تعمیری بعد از استفاده در کوه و تحت فشار قرار گرفتن ، ترک میخورند و کفی از رویه جدا می شود. بعد از این اتفاق کوهنورد دیگر نمیتواند در کوه از کفش استفاده کند.بهترین راه برای تعمیر این مدل کفش ها ،دور دوزی کفش هست البته باید نقاط دوردوزی با چسب مخصوص آبندی شود تا آب وارد کفش نشود.

نکته سوم :میزان کارکرد زیره کف کفش استوک را به دقت بررسی کنید.زیره کفش باید کارکرد کمی داشته باشد،اگر اینطور نباشد پای شما دربرابر اجسام تیز و سفت آسیب می بیند.اگر زیره کفش سابیده شده باشد ، در زمین های ریگ دار ، کفش سرمیخورد.

نکته چهارم : هیچ وقت فریب برند کفش های کوهنوردی استوک را نخورید ، مهم ترین نکته برای خرید کفش کوه ، کم کار و سالم بودن کفش است

نکته پنجم : در هنگام سفارش کفش، جوراب ضخیم بپوشید و کفش کوه را یک سایز بزرگتر از کفش های داخل شهر خود انتخاب کنید، این کار به دلیل راحتی شما در کوه انجام می شود تا در سربالایی ها و سر پایینی ها پای شما آسیب نبیند.

نکته ششم : در انتخاب کفش کوه استوک به وزن و ضدآب بودن آن نیز توجه کنید.وزن کفش بر اساس میزان فعالیت و فاصله کوهنوردی شما تعیین میشود.اگر در مناطق مرطوب و برفی قصد کوهنوردی دارید ، حتما از کفش گرتکس یا ضدآب استفاده کنید.

نکته هفتم : کفش کوه استوکی را انتخاب کنید که مناسب فعالیت شماست.هر مدل کفش برای یک کاربرد طراحی شده و مشخصات منحصر به فرد خودش را دارد.در ادامه به انواع کفش کوهنوردی استوک اشاره می کنیم.

کفش کوهپیمایی (ترکینگ)

برای کوهپیمایی سبک  و طبیعت گردی با مسافت زیاد می بایست که کفش شما سبک و راحت باشد .زیره کفی کفش مقداری انعطاف پذیر است و رویه آن پارچه های ضد آب دارد.از این کفش های می توانید در پیمایش های کویری و جنگلی استفاده کنید.

کفش کوهنوری

برای کوهنوردی چند روزه کفش شما باید نیمه سنگین باشد و ساق کفش  در حدود 15 تا 18 سانتی متر باشد تا مچ پایتان را محکم پوشش دهد که پای شما پیچ نخورد.ضدآب یا گرتکس باشد.حتما باید کفش سالم  و تاریخ انقضای آن رد نشده باشد ، تا خدایی نکرده کفش ترک نخورد.

کفش کوهنوردی سنگین یک پوش

کفش دیگری که برای کوهنوردی مناسب هستند، کفش های سنگین یک پوش اند. این قبیل کفش ها  قابلیت نصب کرامپون را دارند و برای صعود روی برف و یخبندان مناسب هستند.این کفش کوه استوک ، سنگین و بسیار قوی هستند و زیره کف آنها انعطاف پذیر نیست.ساق کفش بلند است و رویه محکمی دارد.

زیره کفش ویبرام

کفش کوهنوردی استوک ای که کفی ویبرام دارند ، انتخاب مناسب تر برای کوهنوردی حرفه ای محسوب می شوند.مقاوم ترین و کاربردی ترین کفی کفش تولید شرکت ایتالیایی ویبرام است.البته شرکت ویبرام تولیدات تحت لیسانس زیادی در کشورهای مختلف دارد.کفی ویبرام از ماده ای سخت تشکیل شده ، ضدلغزش است و استحکام بالایی دارد.

کتونی استوک

شما اگر کتونی استوک را بپوشید ، دیگه هیچ کتونی ایرانی  را پا نمی کنید.کتونی های استوک بسیار راحت ، استاندارد و خوش استایل هستند.این کتونی ها از پرفروش ترین و محبوبترین اقلام فروشگاه استوک می باشند.هزاران مدل و طرح دارند.کتونی استوک از سایز بچه گانه تا سایز بزرگ (حتی 50 ) پیدا می شوند.محبوب ترین برند های این کتونی ها را میتوان به برند های آسیکس ، آدیداس ، نایک ،سالامون ، کلمبیا ، نیوبالانس و … اشاره کرد.

برای خرید کتونی استوک نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

1.درمورد سایزبندی کفش ها علاوه بر اعداد اتیکت کفش ، براساس سانتی متر کفی داخل کفش هم انجام بدید، به این صورت که از فروشنده بخواهید ، طول کفی داخل کفش را هم براساس سانتی متر برای شما ارسال کند.

2.میزان کارکرد کفی کفش را بررسی کنید ، هرچقد کفی سالم تر باشد ، عمر بیشتری برای شما کار می کند.

3.توجه کنید که کفش تعمیری نباشد ، اگر کفش چسب خورده باشد، عمر کمتری دارد.

4.درمورد کفش هایی که بغل آن توری دارد (برای تنفس و تبادل هوای بیشتر کفش) ، بیشتر به توری دور کفش دقت کنید که زدگی نداشته باشد.

5.اگر رنگ ، بند کفش براتون جالب نبود،میتونید بند کفش را عوض کنید.

6. هیچ وقت فریب برند کفش های استوک را نخورید ، مهم ترین نکته برای خرید کفش کوه ، کم کار و سالم بودن کفش است.

************************************************************************************

*در مقاله های قبلی درمورد کاپشن کوهنوردی استوک اشاره کردیم ،مطالب قبلی سایت ما را هم بخوانید

*برای اطلاعات بیشتر و سفارش کالا همراه پیج اینستاگرام ما به آدرس iranstock.ir باشید.
*شماره تماس : 09150575797

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *