لوازم کوهنوردی و کمپینگ استوک

در مقاله قبلی در مورد انواع کاپشن های کوهنوردی استوک توضیحات کاملی دادیم

  • در این مقاله سعی داریم بقیه پوشاک استوک را به طور کامل توضیح دهیم

با گسترش اینترنت و ارسال پستی دیگر نیازی نیست که مسافت های زیادی را برای خرید لوازم ضروری استوک به شهرهای زاهدان یا مهاباد بپیماییم. قبل از خرید لوازم استوک کوه باید در مورد کاربردها و خصوصیات آنها اطلاع داشته باشیم تا بتوانیم هر کالایی را در شرایط مناسب آن به کار ببریم. هر کالا در کمپانی های بزرگ برای شرایط آب و هوایی خاصی تولید می شود ، پس مخصوصا در خرید اینترنتی باید دقت بیشتری بکنیم تا هزینه پرداختی مان درست خرج شود.

شلوار کوهنوردی استوک

شلوار کوهنوردی استوک به دلیل طرح های جذاب و ظاهر زیبایشان ، از محبوب ترین کالاهای فروشگاه استوک هستند

شلوارهای استوک بادوام اند ، جنس کشی و زیپ های حرفه ای دارند. شلوار استوک رنگی و سالم برای سایز خانم ها بیشتر پیدا می شود و قیمت مناسبی دارد.از لحاظ ظاهری شلوار استوک کوه به دو دسته تقسیم می شوند ، یک مدل کامل یک رنگ و راسته هستند.مدل دیگر که محبوبتر اند ،چند رنگ و قسمت زانویی آن طرح دار است.

شلوار کوه استوک که طرح دار هستند ، معمولا زانویی ضدخش و تعداد زیادی جیب زیپدار حرفه ای دارند. برخی از این شلوارها ضدآب و ضد باد هستند.نوارها منعکس کننده نور در قسمت مختلف این شلوارها به کار رفته که در شب از فاصله های دور قابل ردیابی اند.اگر خوش شانس باشید بعضی از شلوار استوک کمربند فابریک هم دارند.شلوار حرفه ای استوک ، خاصیت تنفسی و گرتکسی دارند به این گونه که بخار بدن از شلوار بیرون می رود ولی قطرات آب به داخل شلوار نفوذ نمی کنند.

از لحظ ضخامت به سه دسته کلی تقسیم می شوند.تابستانه ، سه فصل و زمستانه.

شلوار کوهنوردی استوک تابستانه ، ضخامت بسیار نازکی دارند، در عین حال بسیار محکم هستند.

شلوار استوک سه فصل برای بهار ، پاییز و برای ارتفاع در تابستان مناسب هستند.ضخامتی مابین تابستانی و زمستانی دارند.

شلوار کوه استوک زمستانی اکثرا داخل پلار هستند و گرمایش بالایی دارند.یک مدل شلوار زمستانه هم داریم که جنس داخلی آن مثل پتو مسافرتی است که گرمایش فوق العاده ای دارد.

اگر شما شلوار بیس لایر بپوشید ، میتوانید شلوار تابستانه را برای پاییز-زمستان هم استفاده کنید.

شلوار کوهنوردی استوک ، شستشو و اتو راحتی دارند.اگر شلوار برای شما بزرگ یا گشاد بود ، خیاط خیلی راحت می تواند ابعاد آن را برای شما مناسب کند.در حین خرید شلوار به زیپ اصلی آن توجه کنید که اگر خراب شده باشد ، به دلیل اینکه ماشین زیپ های خارجی به ندرت پیدا می شود ، به سختی قابل تعمیر است.

نیم زیپ کوهنوردی استوک

نیم زیپ ها برای پوشش اول در کوهنوردی استفاده می شوند،البته در شرایط آب و هوایی سرد توصیه می شود که بیس لایر قبل از نیم زیپ پوشیده شود.نیم زیپ ها از لحاظ ضخامت به سه دسته تابستانی،سه فصل،زمستانی تقسیم می شوند.

نیم زیپ استوک تابستانی ضخامت بسیار کمی دارند،خنک و لطیف هستند و خاصیت تنفسی بالایی دارند تا بخار بدن از نیم زیپ خارج شود

نیم زیپ سه فصل ،برای بهار ، پاییز و برای ارتفاع در تابستان مناسب هستند.ضخامتی مابین تابستانی و زمستانی دارند.

نیم زیپ استوک زمستانی اکثرا داخل پلار هستند و گرمایش بالایی دارند.

نیم زیپ های استوک کوهنوردی شستشو و اتو راحتی دارند.اگر نیم زیپ برای شما بزرگ بود ، خیاط خیلی سریع می تواند طول سرآستین را برای شما مناسب کند.در حین خرید نیم زیپ به زیپ اصلی آن توجه کنید که اگر خراب شده باشد ، به دلیل اینکه ماشین زیپ های خارجی به ندرت پیدا می شود ، به سختی قابل تعمیر است .

بادگیر کوهنوردی استوک

بادگیرها اصطلاحا کاپشن تک لایه سبکی هستند که گرمایش کمی دارند.کاربرد این بادگیرها برای جلوگیری از خیس شدن باران و جلوگیری از باد می باشد.اکثر این بادگیرها داخل توری هستند که بدن تعریق کمتری انجام دهد.بادگیر حرفه ای خاصیت تنفسی و گرتکسی دارند به این گونه که بخار بدن از بادگیر بیرون می رود ولی قطرات آب به داخل بادگیر نفوذ نمی کنند.این بادگیرها جیب تخصصی زیادی دارند.

در شستشو بادگیرها باید به اتیکت داخلی آن دقت شود، شستشو و اتو بادگیرها نکات خاصی دارد.اگر با آب داغ شسته شود یا با درجه حرارت بالا اتو شود ، خاصیت گرتکس آن از بین می رود.معمولا توصیه می شود که با آب سرد و صابون شسته شوند.

بادگیر کوهنوردی استوک امکانات زیادی دارد که در پایین به برخی از آن ها اشاره می شود:

کلیه بند برای بستن دور کمر استفاده می شود که باد از زیر کمر به بالا نیاید.

نوار شبرنگ در جلو و عقب بادگیرها به کار می رود که در شب قابل ردگیری باشد.

زیپ زیر بغل برای تبادل هوا در مواقع که بدن عرق می کند.

جیب های داخلی مخصوص گوشی و درز هندزفری برای ورود مستقیم هندزفری به جیب بدون باز کردن زیپ تعبیه شده است.

گتر پایین کمر برای کیپ کردن بادگیر به بدن استفاده می شود.

درز داخلی بادگیرها با نوار مخصوص آببندی شده که رطوبت به داخل آن وارد نشود.

پلار تمام زیپ استوک

پلار تمام زیپ کالایی هست که اکثرا برای گرم کردن بدن زیر کاپشن استفاده می شود.میتوان در روزهایی که بارانی نیست هم به صورت تکی استفاده شود.جنس رویه و داخل کاملا پلار هست و گرمایش عالی دارد. شستشو و اتو راحتی دارد.معمولا امکانات کمی دارد و حجم و وزن زیادی را می گیرد.

انواع کاپشن کوهنوردی استوک را در مقاله زیر بخوانید و بررسی کنید:

کاپشن کوهنوردی استوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *